در این مقاله خواهید خواند

توسعه سیستم مدیرت آموزش سازمانی لرنچین

سیستم مدیریت آموزش لرنچین یکپارچه‌ترین و کامل‌ترین ابزار ارائه محتوای آموزشی دیجیتال در قالب آنلاین و آفلاین است. در این سیستم شما می‌توانید مدیریت کاملی روی عملکرد، ارتباطات و ارزیابی کاربران خود داشته باشید.

سیستم مدیریت آموزشی لرنچین حاصل 4 سال تجربه ارائه راهکارهای آموزشی به سازمان‌ها در قالب شرکت مدیران مدیا است و تلاش شده در حوزه آموزش تمام نیازهای سازمان را در خود جای دهد. ما در این مجموعه تلاش کردیم آموزش‌های رسمی را با کمک میکرولرنینگ در ذهن کارکنان و مدیران ماندگار کنیم و اثربخشی آموزش را بالاتر ببریم.

نقش سیستم مدیریت آموزش لرنچین در سازمان

رویکرد سیستم آموزشی لرنچین ارائه محتوای اثربخش و کاربردی در زمان مناسب به کاربران هدف است. این مهم با پیوند محتوا و فرآیند کاری و همچنین سهولت دسترسی ایجاد می‌شود.

با وجود امکان ارائه آموزش‌های رسمی سازمانی در این سیستم اما آنچه این ابزار را متمایز می‌کند این است که سازمان را قادر می‌سازد چکیده آموزه‌هایی را در قالب «گوشزد» در طول فرآیند اجرای کار در اختیار کاربران قرار دهد.

این گوشزد‌ها می‌تواند به شکل یک QR کد روی فرم پرینت شده یا یک دکمه کوچک در پرتال سازمانی ارائه شود. در واقع شما با این سیستم می‌توانید لقمه‌های آموزشی را در گره‌های فرآیندی خود که نیاز به آموزش دارد قرار دهید.

بخشی از فرآیندهایی که سیستم مدیریت آموزش لرنچین به کمک سازمان می‌آید در ادامه ذکر می‌شود:

  • آموزش‌های بدو ورود
  • آموزش‌های مهارت‌های نرم سازمانی
  • آموزش مدل شایستگی
  • آموزش ارزش‌های سازمانی
  • جاری سازی سیستم‌ها در سازمان

گوشزد در سیستم مدیریت آموزشی لرنچین لقمه‌های آموزشی کوچکی است که نقطه اثر آنها دقیقا متمرکز بر گره‌های فرآیندی است.

ساختار آموزشی لرنچین چیست

1.     دوره

دوره‌ها هسته اصلی آموزش در لرنچین است. دوره‌ها می‌توانند موضوعی پیچیده را با کمک محتوای دیجیتال با هر قالبی در ساختار درختی و چند بخشی با سناریوهای متفاوتی به مدیران و کارکنان ارائه کند. با کمک ابزارهای ارزیابی عملکرد آنها را کنترل کند و با ارائه مدرک آنها را تایید کند.

2.     درس

محتوای یک دوره در قالب درس‌های متنوع و تفکیک شده ارائه می‌شوند. درس‌ها یک محیط آموزشی دیجیتال است که در آن می‌توانید محتوای آموزشی را با هر فرمتی به شکل حفاظت شده و با کمترین حواس پرتی به کاربر ارائه کنید.

3.     موضوع

هر درس نیز می‌تواند خود شامل چند موضوع کوچک‌تر باشد که این امکان هم در این سیستم فرآهم شده است تا یک برنامه بزرگ آموزشی را تا حد امکان کوچک، قابل جستجو و ساختاریافته ارائه کنید.

4.     آزمون

شما برای هر دوره یا حتی درس می‌توانید آموزه‌ها را در قالب یک آزمون ارزیابی کنید. این آزمون از سوالات چند گزینه‌ای، متن نوشتاری، جایگزاری و.. تشکیل می‌شود و نتایج آن می‌تواند در قالب گزارش خودکار روی داشبورد مدیریتی قرار گیرد.

5.     گروه

می‌توان چند دوره آموزشی یا بخشی از کارکنان یا مدیران را در قالب یک گروه دسته بندی کرد و آموزش‌های مرتبطه را به این شکل شخصی سازی‌تر کرد. گروه یک امکان ویژه است که کاربردهای زیادی در سناریوهای آموزشی خواهد داشت خصوصا این که می‌توانید برای آن مدیر گروه معرفی کنید که دسترسی‌های قابل شخصی سازی برای مدیریت اعضای آن خواهد داشت.

6.     دوره آنلاین

بخشی از محتوای شما ممکن است به شکل ویدیوی از پیش ضبط شده نباشد و بخواهید همین ساختار بالا را در قالب دوره‌های آنلاین یا حتی ترکیبی از دوره حضوری و امکانات آنلاین ارائه کنید. سیستم لرندش می‌تواند همین ساختار را با یکپارچه سازی با سیستم‌های جلسه آنلاین برای شما فرآهم کند.

7.     گیمیفیکیشن

شما بر بستر این سیستم می‌توانید هر سناریویی را برای تقویت اثربخشی و تقویت مشارکت کارکنان ایجاد کنید. سیستم امتیاز گیری در تمام بخش‌های لرنچین پیاده سازی شده و امکان سناریونویسی را برای مدیران آموزش فرآهم می‌کند.

8.     گواهینامه

گذراندن دوره‌ها یا گروهی از دوره‌ها می‌تواند برای کاربر گواهی شخصی سازی شده ایجاد کند که شامل موارد تحصیلی گذرانده شده، نتایج عملکردش و با فرمت و ساختار سازمان است و با کد اختصاصی می‌توان آن را به شکل آنلاین اعتبار سنجی کرد.

9.     سیستم تعامل آموزشی

امکان چت درون سازمانی، فروم‌های آموزشی و ارتباط با اساتید و شرکت کنندگان در داخل دوره‌ها یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سیستم آموزشی لرنچین است که فضای آموزش را به محیطی تعاملی تبدیل کرده است.

لرنچین چطور در فرآیندهای سازمان پیاده می‌شود

قابلیت شخصی سازی بالای سیستم مدیریت آموزشی لرنچین کمک کرده تا آن را هم با سیستم‌های پیشین خود یکپارچه کنید و هم از آن به عنوان یک ابزار مستقل بهره بگیرید.

1.     بستر را ایجاد کنید

لرنچین را به عنوان یک زیر دامنه (edu.company.com) برای سایت خود اجرا کنید و به شکل کاملا شخصی سازی شده با هویت سازمانی خود فرآیند آموزشی خود را برای گروه‌های هدف سازمانی ایجاد کنید و به سهولت آن را در فرآیندهای کاری خود جانمایی کنید.

2.     محتوای آموزشی مدیران مدیا

چند دوره آموزشی با ساختار میکرولرنینگ در داخل سیستم لرنچین قرار گرفته که به جاری سازی سیستم در سازمان کمک می‌کند و بیش از سه ساعت ویدیوی آموزشی در قالب 36 درس که روی مهارت‌های نرم کارکنان و مدیران متمرکز است در اختیار شما قرار می‌گیرد.

3.     خلق و بارگزاری محتوای سازمان

علاوه بر این محتوا هر آموزشی که در قالب صوت، ویدیو، اینفوگرافی یا یک متن آماده کرده‌اید را هم به سادگی در این ساختار ایجاد کنید. فرآیند دوره ساختن در این سیستم بسیار تجربه لذت بخشی است.

داشبورد مدیریتی آموزشی

4.     منتشر کنید

دوره‌ها و درودس را در قالب لینک یا QR کد پیش چشم مدیران یا کارکنان قرار دهید. گروه کارکنان و مدیران در پیام رسان‌ها، در ساختار خبرنامه شرکت و یا به شکل ارسال پیام اختصای این آموزش‌ها را در سازمان منتشر کنید.

5.     ارزیابی کنید

عملکرد اعضای سازمان را پایش کنید و به مدیریت سازمان گزارش کنید و اثربخشی دوره‌ها و آموزش‌های سازمانی را بهتر درک کنید.

دیدگاه‌‌ها، سوالات و پیشنهادات خود را در کامنت بنویسید

از اینجا می‌توانید کامنت ها را دنبال کنید:
اطلاع از
guest
دیگران نخواهند دید
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظرات شما را دوست داریم، لطفا برای ما بنویسید.x