در این مقاله خواهید خواند

تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت

تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت Darkest Hour

در آستانه جنگ جهانی دوم و با قدرت گرفتن آلمان نازی پارلمان انگلیس درمیابد که نیازمند فرد قدرتمندی است که توانایی این را داشته باشد نه تنها قوای درونی انگلستان را یکپارچه و یک‌صدا کند بلکه بتواند در مقابل تهاجم هیتلر اتحادی از کشورهای اروپایی بسازد. شخص مورد نظر پارلمان وینستول چرچیل است. مردی که بیش از هر فرد دیگری مسیر ملت خود را در روزهای اولیه جنگ جهانی دوم تعیین می‌کند، زمانی که ماشین جنگی هیتلر غیر قابل توقف به نظر می رسد و حمله نازی‌ها به انگلیس قریب الوقوع است. او با سلاحی قدرتمند یعنی تعامل و ارتباط موثر در مقابل هیتلر قرار می‌گیرد. در این مطلب به تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت و برسی شایستگی های ارتباطی در شخصیت وینستون چرچیل می‌پردازیم.

مهارت‌های ارتباطی چرچیل در فیلم تاریک ترین ساعت

در اولین مواجهه با چرچیل در این فیلم درمیابیم که اولویت اصلی برای او ارتباط است که پیش از بلند شدن از تخت آن را آغاز می‌کند. سکانس ابتدایی دری است به دو مهارت مهم ارتباطی در شخصیت چرچیل که در طول فیلم بسیار از آنها بهره‌مند می‌شود.

مهارت چرچیل در شبکه سازی

مهارت اول شبکه سازی، مدل حفظ شبکه و بهره‌گیری از آن است؛ در طول فیلم به این نکته حیاتی می‌رسیم که نقطه‌ی اتکا و کلید بسیاری از مشکلات از دل شبکه‌ی ارتباطی چرچیل بیرون می‌آید. او اطلاعات و تحلیل‌های به‌روز و دست‌اول را از این شبکه به دست می‌آورد و در بزنگاه‌ها به کمک یک تماس با همکاری قدیمی که همچنان ارتباط پویایی با او دارد لشکری از قایق‌ها را برای کمک به ارتش انگلستان بسیج می‌کند.

تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت

استفاده از کانال های ارتباطی

مهارت دوم استفاده از روش صحیح برقراری ارتباط است. صحبت از طریق ایمیل، نامه، تماس تلفنی، جلسات حضوری یا پیام های فوری مزایا و معایبی دارد. حتماً در فیلم به روش برقراری ارتباط و شیوه استفاده از آن توسط چرچیل دقت کنید. یکی نکاتی که به انتخاب روش ارتباط کمک می‌کند درنظر گرفتن زمان مخاطب است. باید بدانید قصد اشتراک گذاری چه اطلاعاتی را دارید و کدام کانال ارتباطی این پیام را موثرتر به مخاطب می‌رساند؟

بیان شفاف چرچیل در فیلم تاریک ترین ساعت

فرقی نمی‌کند تلگراف باشد، تماس یا ارائه‌ای حضوری؛ چرچیل در بیان شفاف موضوع، ارتباط‌گیرنده‌ای چیره‌دست است. او می‌داند که چطور موضوعات پیچیده را قابل‌فهم و ساده بیان کند و با حذف زواید و حاشیه‌ها و افزودن مثال و گواه ابهامات را از میان برده و به درک موضوع کمک کند.

مهارت نوشتن در شخصیت چرچیل

این ساختاریافتگی در بیان از توانمندی چرچیل در مهارت نوشتار نشأت می‌گیرد و همان‌گونه که در فیلم آمده چرچیل همواره در حال نوشتن است. او برای یک سخنرانی تاثیر گذار در پارلمان ساعت‌ها صرف نگارش متنی ساختاریافته و مختصر می‌کند و چنانچه این متن برای ارسال به فرد دیگری نوشته شده باشد بر صحیح نویسی و رعایت قواعد نگارشی آن بسیار حساس می‌شود؛ چرا که آن را ارائه دهنده شخصیت خود در جایی که حضور ندارد می‌داند.

زبان بدن چرچیل

حال تصور کنید فردی که این‌گونه از ارائه‌ی درست شخصیتش در قالب کلمات حراست می‌کند چگونه برای ارتباطی بصری مجهز می‌شود. جایی که مجموعه‌ای از رفتارها را در معرض دید مخاطبین خود قرار می‌دهد. در واقع ارتباطات زیادی از طریق نشانه‌های غیر کلامی مانند پوشش، زبان بدن‌، حالات صورت و تماس چشمی اتفاق می افتد. چرچیل به خوبی این ابزارها را می‌شناسد و برای تعامل با مخاطب خود از آنها استفاده می‌کند.

تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت

چرچیل به عنوان یک ماشین ارتباط موثر

نمونه بی‌بدیل این تعامل در سکانسی ماندگار مربوط به زمانی است که چرچیل به متروی شهر لندن می‌رود و با مردم عادی گفت‌وگو می‌کند و می‌آموزد چطور در مخاطبین حس مشارکت و تعامل را ایجاد کنید.

دو نکته بسیار مهم در برخورد چرچیل با مردم وجود دارد که کمک می‌کند مدیران در برقراری ارتباط موثر بهتر عمل کنند:

  1. احترام و رفتار همدلانه که می‌تواند احساسات و نگرانی‌های طرف مقابل را تعدیل و کنترل کند.
  2. شنود موثر که کمک می‌کند گفت‌وگو مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف مورد انتظار طی کند.

تقویت مهارت‌های ارتباطی بعد از دیدن تحلیل مدیریتی فیلم تاریک ترین ساعت

  1. رفتار و شخصیت ارتباط برقرار کنندگان موفق را ببینید.
  2. از یک دوست یا همکار نزدیک بخواهید که انتقادی سازنده از شما داشته باشد.
  3. بهبود عادات ارتباطی را تمرین کنید.
  4. در کارگاه ها یا کلاس های مهارت های ارتباطی شرکت کنید.
  5. به دنبال فرصت‌های ارتباطی باشید.

برای دیدن مجموعه کامل تحلیل‌های مدیریتی مجموعه مدیران مدیا به لینک بسته تحلیل مدیریتی فیلم ما بروید و برای توسعه فردی یا توسعه سازمانی از آنها استفاده کنید.

دیدگاه‌‌ها، سوالات و پیشنهادات خود را در کامنت بنویسید

از اینجا می‌توانید کامنت ها را دنبال کنید:
اطلاع از
guest
دیگران نخواهند دید
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظرات شما را دوست داریم، لطفا برای ما بنویسید.x